„A rendelkezésre álló adatok azt bizonyítják, hogy a diákok iskolai teljesítményét elsősorban a tanárok minősége határozza meg. Egy tíz évvel ezelőtt Tennessee államban lefolytatott vizsgálat kimutatta, hogy ha két átlagos nyolcéves más tanárhoz kerül (egyikük egy jól, a másik egy gyengén oktató pedagógushoz), teljesítményük három éven belül több mint 50 százalékponttal eltérhet egymástól (azaz az átlagos képességű tanulóból ötös is lehet, de kettes is).”

„A rosszul teljesítő tanárok negatív hatása erős, különösen az első iskolaévekben. Azok az általános iskolai diákok, akik több éven keresztül gyenge tanárnál tanulnak, gyakorlatilag behozhatatlanul lemaradnak. Egyes iskolarendszerekben azok a gyermekek, akik hétéves korukban az írás-olvasás és számismeret vizsgákon a felső 20%-ba kerülnek, kétszer akkora valószínűséggel szereznek egyetemi diplomát, mint akik a legalsó 20%-ban vannak.”

„A rendelkezésre álló adatok összességében azt bizonyítják, még a jól működő rendszerekben is igaz, hogy azok a diákok, akik alkalmas tanárok híján nem fejlődnek eleget az iskola első néhány évében, nagy valószínűséggel sohasem tudják behozni a lemaradásukat.”

Forrás: „McKinsey (2007): Mi áll a világ legsikeresebb oktatási rendszereinek hátterében?”

Ehhez annyit teszünk hozzá: mivel a gyenge tanárok az alsó tagozatban sokszor elfedik a problémákat jó osztályzatokkal, igen nagy a veszélye annak, hogy mire a szülők észbe kapnak, a lemaradás már megtörtént. Érdemes lehet ezért a gyermeket még 10 éves kora előtt szintfelmérésre, majd igény szerint korrepetálásra elhozni hozzánk, hogy a korrekció időben megtörténhessen.